آبشارهاي شيرآباد گلستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 98
نویسنده : rahnama-safar

آبشارهاي شيرآباد گلستان در ميان پارك جنگلي شيرآباد در جنوب روستاي شيرآباد و در ۵۵ كيلومتري شرق گرگان و 6 كيلومتري جنوب شهرستان خان ببين در حدفاصل شهرهاي علي آباد كتول و آزادشهر واقع گرديده اند. آبشارهاي كوچك و بزرگي در اين منطقه به دليل شيب‌هاي تند رشته كوه‌هاي البرز در ناحيه شرقي و وجود چشمه سارهاي فراوان در دامنه كوه قلعه ساران، شكل گرفته است كه جاذبه هاي گردشگري منحصربفردي را دارا مي باشد.

آبشارهاي شيرآباد كه به عنوان عروس آبشارهاي منطقه نيز شناخته مي‌شوند و به صورت پلكاني بوده كه دربرگيرنده ۷ آبشار است كه بزرگ‌ترين آبشار آن ۳۰ متر ارتفاع دارد و ۲ حوضچه با عمق ۴۰ تا ۸۰ متر در پاي ديواره آن به وجود آمده‌است. آبشار اول ۲۵ متر ارتفاع و ۸۱ متر عمق دارد و آبشار دوم ۱۲ متر ارتفاع و به عمق ۸۰ متر است

محيط اين منطقه را كوهستان و جنگل تشكيل مي‌دهد؛ منطقه جنگلي شيرآباد زيستگاه خرس، پلنگ، گربه جنگلي، مرال، خوك وحشي، شوكا، و رودك مي باشد. همچنين گونه‌هايي از درختان و درختچه‌ها نظير توسكا، هميشك، ممرز، افرا، انجيلي، داردوست، خزه‌ها و گياهان گلدار و ديگر گونه‌ها را مي‌توان در اين منطقه مشاهده كرد.

فاصله اين آبشارها از روستاي شيرآباد كمتر از ۲۰كيلومتر مي باشد  و براي رسيدن به اين منطقه كافي است از مسير خان ببين به روستاي شيرآباد ۵ كيلومتر را به سمت جنوب برويد و بعد از روستاي شير آباد ۳ كيلومتر جاده آسفالته را ادامه داده، سپس راه مالرويي را پيش بگيريد. اين راه، به سمت آبشارها پيش مي‌رود. غار ديو سفيد نيز در مسير آبشارهاي هفت گانه شيرآباد واقع در شهر خان ببين استان گلستان مي‌باشد. همچنين غار شيرآباد در نزديكي اين آبشارها قراردارد.

آدرس: استان گلستان، ۶ كيلومتري جنوب شهرستان خان ببين، ۲ كيلومتر پس از روستاي شيرآباد

 

 

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: آبشارهاي شيرآباد گلستان , جاذبه هاي گردشگري گلستان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com